# #
Şenevler Mah. 6129. Sokak 2-C Karaköprü / ŞANLIURFA 0414 290 30 30 hastahaklari@metrolife.com.tr

Beslenme ve Diyet Uzmanı Zeynep Dildar YETİŞGİN

Çocukluk Çağında Obezite Olmamak İçin Neler Yapmalıyız.

Obezite özellikle ülkemizde giderek yaygınlaşan önlenebilir sağlık problemidir.Dünya Sağlık Örgütü obeziteyi "Yağ dokularında sağlığı bozacak ölçüde anormal ve aşırı yağ birikmesi" olarak tanımlıyor.

Obezitenin insülin direnci,metabolik sendrom,kardiyovasküler hastalıklar gibi bir çok hastalık ile ilişkili olduğu biliniyor.Günümüzde özellikle de çocuklarda yaygınlaşan bu sağlık problemi erken tanımlanmalı ve obeziteye bağlı komplikasyonlar önlenmelidir.

  Çocuklarda düzensiz beslenme alışkanlıklarının gelişmesi,aşırı fast food tüketimi,hazır ve paketli ürünlerin özendirilmesi ve çokca tüketimi,yağlı ve şekerli yiyeceklerin aşırı tüketimi ve çocukların yetersiz fiziksel aktiviteleri gibi sebepler çocuklarımızı erken yaşta obeziteyle karşı karşıya bırakıyor.Ayrıca yapılan araştırmalar sonucunda obez çocukların 1/3 ü ileriki dönemlerde de obeziteyle savaşıyor.Peki bu sağlık probleminden nasıl korunmalı ve nasıl bir tedavi izlenmeli?

•  Beslenme alışkanlığı ailede kazanılır.Doğru bir beslenme eğitimi  obeziteden korunma ve tedavide çok önemlidir.

•  Beslenme eğitimine bebeklikte başlanmalı,bebeklere ilk 6 ay anne sütü verilmeli ek gıdaya geçildikten sonra da 2-2,5 yaşına kadar ek gıdayla beraber anne sütü verilmeye devam edilmelidir.

•  Ek gıdaya geçildiği dönemde meyve suları,şekerli yiyecekler gibi karbonhidrat deposu gıdalardan uzak durulmalıdır.

•  Normal büyüme ve gelişmesini engelleyecek,düşük kalorili zayıflama diyetleri uygulanmamalı.

•  Çocuğunuzun tabağında porsiyon miktarı belirtilmeli.Porsiyon çocuğun gereksinimi kadar yeterli enerji,karbonhidrat,protein ve yağ dengesinde olmalı,çocuğunuzun bitiremeyeceği miktarlarda olmamalı.

•  Öğün aralarında özellikle şekerli abur cuburların tüketimi engellenmeli.

•  Çocuğun doğasında hareket etmek vardır.Çocuğun hareketini kısıtlayan televizyon,bilgisayar,tablet gibi materyallerin kullanımı kısıtlanmalı.

•  Çocuğunuzun yaşına uygun ve seveceği bir fiziksel aktivite seçip günlük olarak bu aktivite yaptırılmalı.

# #